Gyurcsány és egyenes beszéd… Máriám, ne hagyj el!
A szemkilövető habzóborász ezúttal hazafiságáról vallott.
„Kulturális életünk bizonyára a fölkavaró és inspiráló, letaglózó és lélekemelő produktumok sorát vonultatja föl – csak én nem találkozom velük.” – írja a publicista.
Hont András, miután távozott az Átlátszótól, Ceglédi Zoltánnal közösen saját médiavállalatot alapított Ötmédia Kft. néven. Az ot.hu domént az Ingatlan.com Zrt.-től vásárolta meg, Hont tájékoztatása szerint 3 millió forintért. Az új médiavállalat kedden indult el.
Hont Andráson kívül szerzőként Ceglédi Zoltán, Konok Péter, Schiffer András és Balogh Gábor is csatlakozott a szerkesztőséghez.
A weboldalon az induláskor épp három publicisztika érhető el, és ezek száma folyamatosan bővül majd a következő időszakban.
Az ATV-n futó ÖT című közéleti vitaműsor legutóbbi adásainak videóit is megosztják és azokra az eseményekre is felhívják a figyelmet, amelyek hozzájuk köthetők: Szilveszterkor például Ceglédi Zoltán, Kovács András Péter, Litkai Gergely és Elek Péter közreműködésével kerül sor a Dumaszínházban az évzáró-évnyitó előadásra, és erre a vacsorával egybekötött rendezvényre árulnak jegyeket- írta a Média1.
Az Ötmédia partnere az ATV mellett az Index.
Hont András az Indexnek írt véleménycikkében így írt:
Kapcsolódó vélemény
Ha nem próbálunk meg itt és most kitörni a primitív kétosztatúságból, akkor semmiről sem tudunk majd eszmét cserélni.
„Kulturális életünk bizonyára a fölkavaró és inspiráló, letaglózó és lélekemelő produktumok sorát vonultatja föl – csak én nem találkozom velük. Amivel viszont sok millió magyarhoz hasonlóan minden órában és minden helyen találkozom, az a szüntelen orbánozás. Ennyit az izgalmas és tabudöntögető vitákról.”
Szerinte mindez:
Megöli a kíváncsiságot, amely mégiscsak alapja volna a tudománynak és a művészetnek is. Elfojtja az eredetiséget, hiszen igazodást vár el, annak demonstrálását, hogy hová tartozol. Lerontja a teljesítményeket, mert nincsenek kihívások, csak az eleve meglévő közönség előtti tetszelgés.
Véleményét így összegzi és bizonyára ez volt a fő hajtóereje az új médiavállalat létrehozásnak is:
A nehézségek ellenére, ha nem próbálunk meg itt és most kitörni a primitív kétosztatúságból, akkor semmiről sem tudunk majd eszmét cserélni. Sem a folyóiratokban, sem a közösségi médiában, sem a kocsmapultnál. A kitöréshez négy dolgot kéne belátni.
Nyitókép: Facebook-oldal